Wybierz producenta
30 dni na zwrot
Zwrot bez podania przyczynyGwarancja producenta
Tylko nowe, oryginalne produktyDarmowa wysyłka
Zapłacimy za Twoją przesyłkęOpona Pirelli Cinturato P1 Verde w rozmiarze 185/60 R15 o indeksie prędkości H do 210 km/h oraz o indeksie nośności 84 do 500kg na oponę. To idealne rozwiązanie do stosowania w codziennym użytkowaniu auta.
Opona Pirelli Cinturato P1 Verde charakteryzuje się efektywnością paliwową w klasie D co przekłada się na zużycie paliwa podczas podróży. Opona posiada klasę C w przyczepność na mokrej nawierzchni co informuje nas o długości hamowania na asfalcie. Opony wytwarzają hałas na poziomie 68 dB. Im niższy poziom hałasu, tym większy odczuwamy komfort akustyczny w kabinie auta.
Opony przeznaczone są na sezon letnie do samochodów typu osobowy.
Każda dostawa jest dostarczana w przeciągu jednego dnia darmową wysyłką. Każda sprzedawana przez nas opona została wyprodukowana w 2021. Wszystkie opony są objęte gwarancją producenta 4 lata.
Model Cinturato P1 Verde od włoskiego producenta Pirelli to doskonała opona wykonana specjalnie dla niewielkich i kompaktowych aut miejskich. Gwarantuje znakomitą przyczepność, co z kolei zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem, nawet podczas parkowania w ciasnych uliczkach i na zatłoczonych parkingach. Wysoki komfort jazdy jest wynikiem zmniejszonego oporu toczenia, co wpływa zarówno na obniżenie poziomu emitowanego hałasu, jak i zmniejszenie średniego spalania paliwa. Bieżnik opony Cinturato P1 Verde dostosowano do mokrej i suchej nawierzchni. Model został doceniony przez wielu renomowanych producentów aut, co poskutkowało wieloma przyznanymi homologacjami i zastosowaniem modelu na pierwszy montaż w nowych samochodach.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A.
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
PIRELLI POLSKA SP. Z O.O.
OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE REKLAMACJI OPON DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, DOSTAWCZYCH I SUV.
Poniższe ogólne postanowienia maja zastosowanie do wszystkich opon do samochodów osobowych, dostawczych i SUV, oznaczonych marką PIRELLI oraz produkowanych w fabrykach grupy PIRELLI.
Okres, w którym rozpatrywane są reklamacje na wszystkie w/w opony, to dwa lata od daty zakupu opon lecz nie dłużej niż cztery lata od daty ich produkcji.
Za datę zakupu przyjmuje się:
w przypadku nabycia opon wraz z nowym samochodem (wyposażenie fabryczne) – datę pierwszej rejestracji pojazdu
w przypadku zakupu opon na wymianę – datę faktury zakupu.
W przypadku zaistnienia reklamacji, zostanie ona każdorazowo poddana ocenie autoryzowanego przedstawiciela PIRELLI POLSKA . Natomiast ewentualne reklamacje należy kierować do sprzedawcy.
Wszelkie nieprawidłowości opon należy zgłaszać niezwłocznie po ich stwierdzeniu.
W szczególności dotyczy to wadliwości, które z racji swego charakteru występują od początku eksploatacji opony. W takich przypadkach:
a) głębokość rowków bieżnika opony reklamowanej nie może być mniejsza niż 80% głębokości rowków bieżnika opony nowej tego samego typu i rozmiaru
b) opona reklamowana nie może posiadać nierównomierności zużycia bieżnika.
Opona(y) może zostać wyłączona z postępowania reklamacyjnego w następujacych przypadkach:
- gdy stwierdzone zostanie celowe usunięcie z opony oznaczeń niezbędnych do jej pełnej identyfikacji
- gdy stwierdzone zostanie przebicie opony lub poddanie jej naprawie, bieżnikowaniu, pogłębieniu rowków bieżnika.
Reklamacje nie będą akceptowane przez PIRELLI w następujących przypadkach:
- gdy wadliwości spowodowane zostały niewłaściwym użytkowaniem (np. ciśnienie w oponach niezgodne ze specyfikacją producenta pojazdu, zastosowanie niewłaściwej tarczy koła, ponadnormatywne obciążenie opony, zastosowanie w pojazdach, w których dany typ lub rozmiar opony nie jest dopuszczony do eksploatacji przez producenta pojazdu itp.)
- gdy uszkodzenie powstało podczas transportowania towaru przez osoby trzecie lub klienta
- gdy wadliwość opony zgłoszono przy głębokości rowków bieżnika równej lub mniejszej niz minimalna wartość dopuszczalna.